zondag 15 september 2024

Ds Evelien Plaisier

zondag 15 september 2024

We staan aan het begin van de Vredesweek. In contact met ander kerken en organisaties in de buurt is er een prachtig programma ontstaan voor komende week, met volop mogelijkheid voor nieuwe vormen van verbinding, dialoog en vrede. In alle deelnemende kerken staat vandaag de vrede centraal. Er is ruimte voor de wanhoop en de klaagzang over de on-vrede (“Duurt de oorlog voort”), maar we gaan ook op zoek hoe wijzelf in vrede kunnen leven, en delen in de vrede van Christus bij de Maaltijd. De voorbereiding van deze viering zelf was al een samenspel tussen de werkgroep Vredesweek, de werkgroep eredienst en de inbreng vanuit de Iona Community door Fenneke van Hasselt. En over samenspel gesproken: Trudi Ouwerkerk speelt met blokfluit mee bij “Duurt de oorlog voort”.
ds. Evelien Plaisier

Onze zondagsbrief (WilopZondag) met daarin de orde van dienst vindt u door hier te klikken.